Veel webmasters checken geregeld de posities van hun website nadat ze de inhoud weer flink onderhanden hebben genomen. Content is King beweren immers de seo guru’s nog steeds en dat is ook de reden waarom 90% van de energie wordt gestoken in on page optimalisatie. Maar is dat wel de meest optimale tijdsbesteding? Natuurlijk is de inhoud van jouw website belangrijke, daar is het om te doen. Maar ook in Google geldt: “onbekend maakt onbemind”. Dus als niemand inclusief de Googlebots weten dat jij interessante content hebt om te delen met de buitenwereld, dan zal jouw inhoud waar je zo je best op hebt gedaan, door niemand worden gelezen en blijft je website onderin bungelen. En dat is jammer. En daarom ook hierna enkele aanwijzingen om jouw content beter onder de aandacht te brengen.
Promoot je nieuwe inhoud met linkbuilding
Als je wilt dat je nieuwe content sneller en beter wordt geïndexeerd, dan zorg je ervoor dat er links naar deze inhoud verwijzen. En als het mogelijk is, ook dat er enkele artikelen worden geschreven met links naar jouw content. Hoe pak je dat nou aan?
Begin met een goede analyse
Jouw nieuwe inhoud gaat vast over een specifiek onderwerp. Als je wilt weten hoe vaak mensen zoeken op gerelateerde onderwerpen, dan kan je het magistrale zoekwoorden hulpprogramma van Google gebruiken. Heb jij de woorden gevonden waarop veel mensen zoeken, dan kun je onderzoeken welke websites daarop goed scoren. Gewoon weer door gebruik te maken van Google. Als je dat hebt gedaan dan ga je analyseren wat de backlinks zijn van deze goed scorende websites. Daarvoor zijn verschillende tools beschikbaar. Als je deze links hebt verzameld, kan je ze gaan filteren op bruikbaarheid. Daarnaast is het nog verstandig om te gaan, hoe de websites zijn gelinkt. Met de zoekterm waarop jij je richt, met de domeinnaam of andere anchorteksten. Meestal zal het een spreiding zijn. Hier kan je lezen hoe de links het beste kunt spreiden.